İnanır mısınız. bunların tamamını art arda izledim:
1. "Onun süsü hiç bitmeyecek, onunsa maçı. Onun şefkati bitmeyecek, onun maceraları. O peşinden koşturacak, o peşinden koşacak." http://www.youtube.com/
Evet, burada kız çocukları ve erkek çocukları için ayrı ayrı bebek bezleri üretmeyi akıl etmiş çok akıllı bir bez markasının reklamı var. Zamanında başka bir marka da kamuflaj desenli bebek bezi üreterek daha çılgın bir çıkış yapmıştı ama bu da değişik bir atak tabii ki, taktir ediyorum..
2. İkinci reklamımız, çocukları evde çılgın atarken çaresiz kalan bir babayla ilgili. Kız çocuk annesinin bembeyaz elbisesini giymiş, bir de sürmüş sürüştürmüş, elbiseyi de rezil etmiş. Baba da anne eve gelmeden olayı örtbas etmek istiyor. Makineye atmış elbiseyi ama, hayatı boyunca önce annesi sonra karısı makineyi çalıştırmakla yükümlü olmuş olacak ki, makineyi çalıştırmadan önce anacığını arıyor. Anası da "at jel kapsüllerden bi tane makinenin içine, salla gitsin" diyor. Şimdi desem ki adam jel kapsülü ilk kez kullanacak herhalde, ondan bilemiyor. Be adam, okuma yazman da mı yok? Bir dünya kullanma talimatı yazıyor her bir şeyin üzerinde.. http://www.youtube.com/
3. Son dallama reklamımız ise, gerçekten mavi ekran verdirici.. Aynen şöyle zira: http://www.youtube.com/
Konuşulanlara şaşkınlıkla bakan kızın en sonunda "Lan gerizekalı mısınız hepiniz? Ne biçim arkadaş ortamına düştüm! Angut musunuz nesiniz!" diye bağırarak ortamı terk edeceğini sanarak çok yanılmışım..
Şimdi ciddi anlamda bunların üçünü arka arkaya izleyince, bir yerlerden bir hakaret yemişim gibi hissettim.. Tamam eskiden de reklamlar bazı istisnalar hariç, çok zeka pırıltısı içermiyordu ama, ama bu kadar da hakaret niteliğinde değillerdi sanki.. İnsanlar giderek aptallaşıyor mu, yoksa reklamcılar öyle olduğunu mu var sayıyor, ya da böyle böyle aptallaştırabiliriz kesin diye mi düşünüyorlar, ciddi ciddi düşünüyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder